8 aprilie 2009

Bunele maniere si babele

Fie ca ajuti o batranica (sa nu-i spun baba) sa treaca strada, fie ca le oferi pensionarilor (care desi se prefac a fi bolnavi se plimba toata ziua cu mijlocul de transport in comun, ca de! Au abonamente gratuite) locul tau in autobuz, tot buna maniera se numeste.
Eu nu ma incadrez in categoria manieratilor, adica depinde, daca vad un om care chiar cred ca ar avea nevoie de ajutorul meu, o fac cu placere dar sa vina o babalaca din aia cu tupeu la mine sa-mi zica: ,,Auzi fetita da' tu nu ai de gand sa imi oferi locul?". Ce daca esti mai batrana? Eu am platit un bilet, tu ai abonament gratuit. ,,Da, da' eu am muncit o viata si sunt batrana si bolnava!". Si cine te pune sa te plimbi?! Stai acasa! Moartea te cauta pe acasa si tu te plimbi cu autobuzul?! ,,E lasa ca o sa ajungi si tu ca mine, numai sunt copiii cum erau pe vremuri!". Nici nu ma gandesc sa prind 70 de ani si e normal ca ,,dracii" sa nu se mai faca la fel ca atunci cand erai tu fata mare. Atunci era comunism, acum e democratie!
Sa revenim la bunele maniere...de fapt o sa ma contrazic! Sunt o fata manierata! Da!
Dupa cum m-a invatat mama mai de mult (in tineretile mele) nu e frumos sa mestec cu gura deschisa, parturile nu se trag de fata cu alte persoane (sau daca le tragi trebuie sa fie silentioase:))), nu scuip (numai tiganii scuipa:))), nu ma scobesc in nas, zic ,,Buna Ziua!" tuturor (de la femeia de serviciu de pe scara pana la profesorii de la scoala), spun ,,Te rog frumos!" si ,,Multumesc!". Sunt o fetita educata, doar ca nu suport babele arogante care isi spun rugamintea sub forma unei obligatii.

3 comentarii:

  1. :) Toti traim asta. NU te consuma din pricina needucatelor. Nu trebuie sa dai locul in autobuz. (e de recomnadat sa stai in partea din spate, acolo nu sunt rezervate batranilor) Lipsa de educatie vine de la ele, nu de la tine! Oricum, ia situatia ca atare si uita imediat dupa ce cobori din autobuz.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ai dreptate.Esti o fata manierata. Cine spune ca nu e asa ori e cretin ori are ceva cu tine. Nici mie nu imi plac persoanele cu "tupeu" cum sunt babele. Frate pana la urma itzi ofer locul meu numai daca am bunavointza. Daca esti batran nu inseamna ca tzi se cuvine totul. Si eu inclin sa cred ca am bun simtz cu toate ca prefer sa las pe altzii sa spuna asta.

    RăspundețiȘtergere
  3. Lucrul pe care-l urăsc cel mai mult în Brăila şi din cauza căruia îmi fac mereu nervi când vin acolo: mijloacele de transport în comun sunt "moşi only"!
    Băi frăţică deci nu mai poţi fi obosit sau să circuli decent cu tramvaiul sau autobuzul (căci, din câte ştiu eu, torleu nu mai e de mult în Brăila:) ) că sigur locul tău trebuie să i se cuvină unui pomanagiu al statului.
    S-a greşit mult prin acordarea mocăciunii generalizate pentru toţi babalâcii. Cum făcea Tataia Lungu (Veşnică pomenire şi pentru el) era perfect: Pensia sub X = abonament la juma' de preţ; persoanele cu handicap=gratuit; pensionarii cu pensia peste X = reducere în caz de achiziţionare a unui abonament pe 6 luni, valabil pe toate liniile. Aşa era corect.
    Practic, sistemul public de transport este întreţinut de puţinii tineri rămaşi în Brăila (care, adeseori, preferă maxi-taxi-ul) şi-n rest, pe banii altor judeţe căci judeţul Brăila merge-n pierdere de cam multişor (după închiderea CFA şi CCH). O porcărie.
    Dar, no bine, nu trebe să iasă primaru' care trebuie ?:)
    Doamne ocroteşte-i pe tineri şi îngroapă-i pe bătrâni !

    RăspundețiȘtergere

Si-a dat cu parerea